Η πίεση που προκάλεσε ο κορονοϊός στις αποθήκες λόγω αγορών μέσω e-shop, δημιούργησε την ανάγκη αναδιοργάνωσής τους προκειμένου να αυξηθεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης όλο και περισσότερων παραγγελιών. Η BUSINESS ELEMENTS, αξιοποιώντας την εμπειρία της και τις αρχές της μεθοδολογίας lean warehousing, έχει εφαρμόσει και προτείνει τα παρακάτω για την αναδιοργάνωση αποθήκης:
A. Tην μελέτη ενός καλύτερου τρόπου λειτουργίας της αποθήκης, μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:
- Ανασχεδιασμός των διαδικασιών λειτουργίας με βάση τον υπολογισμό βασικών μεγεθών που αποτυπώνουν με μετρήσιμο τρόπο την τρέχουσα κατάσταση και την ζήτηση (είδη, ποσότητες, παραγγελίες, μέση ποσότητα παραγγελίας, περιοδικότητα, απαιτούμενες θέσεις αποθήκευσης, χρόνος απόκρισης, κλπ.)
- Προσδιορισμός των πληροφοριακών συστημάτων και των συνεργιών μεταξύ τους, καθώς και του εξοπλισμού (πχ. PDAs) που απαιτείται για την αναβάθμιση των λειτουργιών. Πυρήνας αυτής της δράσης είναι η αξιολόγηση του αν και κατά πόσο ένα WMS σύστημα είναι απαραίτητο και σε ποια φάση.
- Χωροταξικός ανασχεδιασμός των αποθηκευτικών χώρων (θέσεις ραφιών, επίπεδα στα ράφια, θέσεις αποθήκευσης, σήμανση, χώροι παραλαβής, συσκευασίας, ελέγχου κλπ.)
Β. Διαχείριση έργου και υποστήριξη – καθοδήγηση για την υλοποίηση του σχεδιασμού
Το αποτέλεσμα των παραπάνω ενεργειών για αναδιοργάνωση αποθήκης αποτυπώνεται στους βασικούς δείκτες παραγωγικότητας της αποθήκης: βελτίωση της ταχύτητας εξυπηρέτησης έως και 50%, μείωση των λαθών στις αποστολές και μείωση του κόστους λειτουργίας.